Ag ir variklio tūris mažai ką pasako esmė yra išorinė variklio galios ir sukimo momento charakteristika (ty kaip sukimo momentas pasiskirsto visame sūkių ruože (stendu matuojamas sukimo momentas, o po to išskaičiuojama galia) (o su kuo ir kaip tą išgausi čia jau tik techninės detalės ar 5l, 2.5l ar koks elektrinis motoriukas
). Toliau seka transmisija, pakaba, masių pasiskirstymas/dinaminis persiskirstymas sąlygojamas tp ratų bazės ir masės centro aukščio) kuris įtakoja kiek ir kaip to sukimo momento galima išnaudoti... (esmė ta, kad mažalitražis kregždukas kažkuriam sūkių ruože trumpam išvysto savo tuos maksimalius arklius kurių greičiausiai jis net negali išnaudoti sūkiai per aukšti ar pan., o tas didžiulis pontiac generuoja didelį sukimo momentą platesniame išnaudojamame sūkių ruože) Be to kas ir kaip ir kur matavo tuos arklius? tiesiai nuo variklio? perduodamus per ratus? Kokios konstrukcijos dyno stendu? Kokiomis salygomis? ir tt. daug niuansų
1000cc tikrai nėra mažas darbinis tūris motociklo varikliui ir tokio tipo pakankamas tačiau jis mažai ką pasako nematant išorinės charakteristikos. Dvitakčių krosinių motociklų 500cc variklių jau beveik nieks negamina nes nėra kur jų išnaudoti (daugiau išlošiama mažinant masę, derinant esamų variklių galios pasiskirstymą, ir reguliuojant pakabą, kad sukimo momentas stumtų motociklą kontakte su gruntu, ne šokinėtų ratas ore kai ta galia bevertė...)
Ernis rašė:
Labai man ydomu su tom arklio galiom ir salyginai mazu variklio turiu. Kad ir tiuninami auto su simtais arklio galiu,tarkim kokia BMW kregzde su deklaruojamu 1000 arklio galiu,vis lieka uz horizonto paskandinta padangu dumuose mano draugo pontiac trans AM ,kuris turi bazini motora su 240 arkliu ,bet 5,7l turio motoriuka ir sveria tik 3450kg.