Update. Ilgai nerašiau į forumą, nesilankiau afrikiečių susitikimuose, tai visi turbūt jau pamiršo mane ir pamanė, kad Africą iškeičiau į kokį superstą keturratį arba prasukęs aferą užsikaliau babkių ir nusipirkęs CRF1000 susnobėjau. Turiu jus nuliūdinti - vis dar drožiu savo senąją RD03, jos nekeisčiau nei į BMW, nei į KTM, nei į naują afriką. Jei keisčiau, tai į kokią Husqwarna 701, bet neturiu tam pinigų;D Per keturis metus eksplotavimo patobulinau kuro siurblį (jokių facet ir vakuuminių), pakeičiau sankabą ir antro cilindro vožtuvų dangtelio tarpinę. Tepalai, grandinė ir ratų guoliai - tai čia suprantama kas be ko. Dabar užėjo durnumas dar labiau lengvint motociklą. Atrodo smulkmena, bet tokie smulkūs dalykai kaip posūkiai, veidrodėliai, keleivio pakojai visai sudaro svorio, kurio kuo mažiau, tuo linksmiau. O dabar jei rimtai, tai norėjau parašyt apie šakių modifikaciją.
Susipažinau su tokiu Domu, jis profesionaliai užsiima pakabų tvarkymu, modifikavimu ir reguliavimu. Nuo moto iki auto. Tikrai adekvatus žmogus. Pasikalbėjom apie senų hondų priekines šakes. Sprendimas yra dėti vožtuvus... OK, situacija kažkur girdėta, ar čia nebus tas eilinis atvejis, kai išleidžiama belenkiek pinigų ir realiai skirtumo nėra, bet prieš kolegas apsijuokt nesinori, tai ir save apgauni, kad viskas tikrai pagerėjo. Girdėjau, kad chebra susideda progresyvines spyruokles, pila klampesnį tepalą, įmeta vožtuvėlius kažkokius ir būna OK. Maniau, kad realus pokytis gali būt tik tada, kai šakes pasikeiti į nuo kokio KTM'o. Bet pasirodo vožtuvai visai gali gerai pagerint reikalus. Kaip veikia afrikos šakės? Ten yra vamzdis su skylėm, pro kurias suspaudimo metu varomas tepalas. Esmė tame, kad viskas labai dramatiškai priklauso nuo to, kokiu greičiu susispaudžia šakė - jei šakę spaudi lėtai, tai tepalui nėra vargo pratekėt pro skylutes, jei spaudi truputį greičiau - jaučiamas daug didesnis pasipriešinimas. Daug kas turi problemą, kad važiuojant per dideles duobes priekis jaučiasi kaip košė; arba stabdant priekis susminga žemyn. Tada susideda progresyvias spyruokles, susipila klampesnį tepalą ir priekis sminga mažiaus, bet esant greitam suspaudimui šakės tampa lyg medinės: pvz., važiuojant greit per medžių šaknis vairą tiesiog muša iš rankų. Sprendimas yra tas skylutes visiškai pragręžti ir įsidėti vožtuvus, kurie veiktų vietoj skylučių (o ne kartu su skylutėm). Taip pat tuos vožtuvus reikia suderinti ant stendo pagal šakių spyruokles, vairuotojo ir motociklo svorį. Visa tai Domas ir padarė. Buvau skeptiškai nusiteikęs, bet rezultatas, švelniai tariant, nustebino. Daugiau priekinės šakės neatrodo kaip košė. Tai pat gavau grafiką, kaip atrodo pokytis.
https://drive.google.com/open?id=0B_9RQ ... 1SLVc5bThjMatosi, kad ties mažais suspaudimo greičiais kompresijos dempferiavimo beveik nebuvo, o po perdarymo - kreivė kaip normalios šakės. Jei kas nors esate matęs kaip atrodo šiuolaikinių šakių grafikai, tai supras apie ką aš kalbu. Po perdarymo susidėjau šakes į Africą ir nuvažiavau išbandyt į Raudondvario MX trasą. Tai jeigu anksčiau būdavo nemalonu ten važinėt, tai dabar buvo galima mėgautis važiavimu. Pašokus ir nusileidus ant stalo iki galo susminga tik galinis amortikas, o priekis sudirba labai gražiai. Yra keliuko atkarpa nuo Saulėtekio iki Nemenčinės, kur labai daug bangų. Tai jei anksčiau reikdavo pro jas prakliurkt antru bėgiu, tai dabar be sunkių pastangų galima bandyt prašokt kas antrą duobę.