Sveiki.
Kadangi jau prisistačiau ir parodžiau su kuo važinėju, tai dabar noriu truputį pasidalinti ir savo nedidele patirtimi apie šį motociklą-KTM 990 Adventure. Puikiai prisimenu dar 1988 metais, kai pirmąkart pamačiau "Paris-Dakar" važiuojančias ir laiminčias Hondas "Africa Twin". Jos man atrodė kaip Svajonių svajonė-gražus, ištvermingas, greitas, universalus (Enduro:))...ir japoniškas (nes gi tik japonai sugeba padaryti viską labai kokybiškai). Tačiau ilgą laiką šis mocas taip ir buvo svajonė, kuri tobulėjo, gerėjo, titulų daugėjo, bet buvo neįkandama. O kai jau tapo įkandama, ėmė ir paseno (nepykit, Afrikistai, nes tai tik mano nuomonė, ne daugiau). Todėl pradėjau dairytis, kokią naują svajonę čia pasigavus. Na, tiesa, dar buvo minčių apie Yamaha Super Tenere, bet ją ištiko toks pats likimas, kaip ir AT-paseno mano akyse. Ir, aišku, kaip tik vėlgi tame pačiame maratone atėjo "KTM" aukso amžius. Tai turėjo įtakos ir mano naujajai svajonei atsirasti. KTM 990 ADVENTURE
Man jis pasirodė toks labai artimas lenktyninei versijai, bet tuo pačiu civilizuotas ir ...piktas. Dar gražus. Dairiausi ilgai ir neiškart jį įsigijau, žinoma, tam įtakos turėjo ir finansai. Bet turėjau laiko subresti jam, pasirinkti informacijos, susidaryti nuomonę, skaičiau atsiliepimus -ir lietuviškus, ir užsienio forumuose-ir supratau, kad vieningos nuomonės apie jį nėra (juokingiausia visada skaityti tuos komentarus žmonių, kurie neturėjo to daikto, bet nuomonę turi labai tvirtą
). Taigi supratau, kad jo noriu - man jis atrodė pakankamai modernus (net ABS yra), galingas (96Ag), geras sukimo momentas ir ...pakankamai lengvas (sveria tiek pat, kiek turėtas Honda TransAlp'as-209 kg). Masė man buvo svarbi, kaip, beje, ir faktas, kad galiu sėdėdamas pasiekti žeme abiem kojom (mano ūgis 180 cm).
Na, po tokios įžangos, dabar apie pastebėtus pliusus ir minusus. Pliusai:
1. Techniniai duomenys: galia, sukimo momentas, masė. Kalbant apie galią vėlgi yra visokių pasamprotavimų-kiek reikia gi tų Ag ir pan., išnaudosi ar ne, čia tik profai juos gali naudingai panaudoti. Pasakysiu savo nuomone. Man "Arklių" pats tas. Tikrai. Tai nereiškia, kad aš juos visus iš/panaudoju, bet tai reiškia, kad visada turiu tą rezervą, kurio kartais prisireikia dėl įvairių priežasčių. Beje, prie jų priprantama ir jie visai netrikdo, o tik kelia savotišką pasitenkinimą "važnyčiotojui". Ar tai optimalus jų kiekis? Manau, kad taip, nes tokio tipo motociklui ant žvyro (jau nekalbant apie kitas dangas) jų kaip tik. Tam, kad sukeltų adrenalino pliūpsnį, o iš kitos pusės nesistengtų kiekvieną kartą pasukus gazo rankeną, išmesti iš balno. Kad šis galios skaičius toks pakankamai optimalus tokiam universaliam motociklui byloja ir konkurentų gaminiai (Triumph Tiger 800 XC (95 Ag) arba BMW F800GS (85 Ag). Girdėjau ir naujoji AT kalba apie panašią galią?). Žinoma, svarbus ir sukimo momentas, ypač važiuojant mažais greičiais sudėtingu reljefu ar lengva bekele. O apie masę jau rašiau-galios ir masės santykis puikus.
2. Pakaba-ji tikrai labai gera (lyginu su turėtais motociklais). Turi aibę visokių reguliavimų, kurie leidžia motociklą nusireguliuoti pagal save. Man važinėjant skirtingais keliais ir paviršiais pilnai užtenka standartinio nustatymo.
3. Dizainas-skonio reikalas, bet jis man svarbus, nes tikrai nenorėčiau važinėti (kaip ir turėti bet kokį kitą daiktą) negražiu mocu. Turbūt, esu truputį pižonas
Jis man būna gražus ir kai jį nuplaunu, ir kai jis būna paragavęs kelio-tada jis atrodo dar piktesnis.
4. Sėdėsena-puiki, sakyčiau, optimali. Visi aptakai ir, žinoma, priekinis paaukštintas stiklas sukurti taip, kad tikrai gerai nupūstų orą nuo kūno be jokių turbulencijų ar bereikalingų prapūtimų. Dabar, beje, pastebėjau, kad motogamintojai vis labiau atidengia savo Enduro gaminius, taip taupydami ir lengvindami juos. Netgi naujasis 1150 Adventure brolis atrodo toks pusplikis, nors jo paskirtis tolimos kelionės, o jose, kaip žinia, visokie skersvėjai vargina (nekalbu apie tuos motociklininkus, kurie išvis su plikais mocais keliauja-gerbiu jų apsisprendimą).
Na, gal tiek apie "+". Dabar minusai. Jų yra:
1. Kaina-šitie mocai brangūs. Bet gal dėl tų pliusų, kuriuos išvardinau?
2. Techniniai sprendimai. Tepalo keitimas super komplikuotas (vėlgi lyginant su kitais). Jei AT ar TA tepalą, kruopščiai dirbant, pakeisti galima per 15-20 min, tai čia 1,5- 2 val. neskubant pats tas laikas. Nes reikia išardyti 1/4 motociklo... Du kuro bakai. Gal nedidelė problema į juos įpilti kuro, bet jie kartu tarnauja ir kaip aptakai, kurie dengia abu motociklo šonus ir trukdo bet kokiam priėjimui, o jų nuėmimas irgi komplikuotas, nes reikia atjunginėti laidus ir vamzdelius.
3. Kuro sąnaudos. Taip, jos labai priklauso, kaip važiuoji, bet šiais - Efektyvumo ir šiuolaikinių technologijų - laikais, rezultatas turi būti geresnis, t.y. mažesnės kuro sąnaudos padidintų gerbėjų skaičių tikrai. Girdėjau, kad minėtas Triumph (kuris man labai imponuoja. Vėl atsiprašau Afrikistų) su kuru elgiasi kur kas racionaliau. Mano vidurkis ~7 litrai, bet kai aš būnu "piktas", jos kyla iki...
4. Nervingumas, aštrumas. Galiu patvirtinti, kad šis motociklas ne kiekvienam. Nes jis vargina su savo tampymu - reakcija į gazą žaibiška (tiesa, yra net firminiai gazo rankenėlių komplektai su netokiais piktais troso sukimais), todėl važiuojant (ir kratantis) žemesne pavara pvz. Arsenalo gatve (grindiniu), Vilniuje, galinis ratas nuolat prasisukinėja ir galas nori pabėgti.
Tai tiek gal tos asmeninės patirties. Nekalbu apie gedimus, nes jų per sezoną neturėjau, todėl nieko negaliu ir pasakyti. Apie remonto ir dalių kainas-man jos neatrodo didesnės nei kitų motociklų, nes originalios dalys (ypač specifinės) visų brangios.
Pabaigai. Pats sau užduodu (dažnai) klausimą: "Ar šis motociklas "Mano Svajonė"?" Atsakau: "Taip
" Nes jis man turi (vis dar) daugiau "+", kurie man svarbūs, nei "-".