Rushanas rašė:
Na jo braliukas, galiu sakyti tik tiek, kad nepasiseke, tiesiog tap ivyko.
Nepulsiu cia pamokslauti, tiesiog parasysiu savo pastebejimus, manau turiu teise.
Esu daug keliaves ivariomis salygomis ir galiu pasakyti, kad butent zverys man yra didziausias pavojus kelyje, apie tai visada galvoju vaziuodamas. Maza to atkreipiu demesi i zenklus o jei pavyksta pasikalbeti su vietiniais paklausiu, kaip reikalai su zveremis.
Pries pora metu buvau susitikime su ceku motokeliautoju Jaroslav Sima, kuris su mocu yra prasukes simtus tukstanciu kilometru, vat galvojau, kas man duos universalu atsakyma, kaip reikia isvengti susidurimu su zveriukais. Mano nuostabai Jaroslavas atsake, kad jokiu pavojingu incidentu su zveremis jis neturejo, nors zmogus ismaise Africa, Sibira, buvo nuvaziaves iki Vladivostoko. Na ka reikes tenkintis asmenyne patirtimi, pagalvojau as. Atleiskit uz nekukluma o siokia tokia patirti susiduriant su gyvunais as turiu. Vaziuodamas motociklu, gyvunus matau gana daznai.
Bet pries tai dar vienas pastebejimas... Viliaus kelione prasidejo gana nervingai, kiti eismo dalyviai ji erzino pacios keliones pradzioje, jam norejosi greiciau istrukti is sitos lietai slenkancios terpes, manau tai yra didele klaida, juo labiau, kai keleive del veiksmu jautiesi nesaugiai- mano galva tai yra rimtas signalas susimastyti, del vairavimo taktikos pakeitimo, juo labiau, kai esate tik isvaziave is namu. Keliones pradzioje pamazu pripratinti save prie daugelio dalyku, motociklas yra su dezem, pakrautas o uz nugaros sedi artimas zmogus kurio gyvybe tavo rankuose. O dar kelione, kad ir netokia tolima yra ne sportinio sprinto varzybos, kur viska lemia laikas.
As kelione pradedu miegautis nuo pirmu minuciu ir mano vairavimo maniera keliones pradzioje yra itin atsargi- as pratinu save prie visko. Galiausiai suaugu su mocu, puikiai nujausdamas savo ir motociklo galimybes.
Prisiminiau, kai su chebra grizdinejome per Lenkija namo arvaziave Juodaja jura. Is sono atrode, kad mes lekiame kaip pasiute o istikruju musu penkiu mocu komanda veike, kaip vienas gerai suderintas mechanizmas, mes vaziavome labai greitai ir saugiai, kiekvienas is musu tiesiog dirbo prie vairo, mes vienas kita suprtome is gestu ir elgesio. Visa tai rasau, noredamas pasakyti, kad pripratinti save keliones pradzioje yra privalu. O ka gi Viliau tu darytum Sopoto kamsciuose, kai judejimo greitis sezono metu yra labai mazas o tarp eiliu prasibrauti nera galimybes?
Del gyvunu... Jau seniai nuvalkiota tema, bet ant savo moco turiu svilpukus, kurie reikalauja siokios tokios prieziuros, bet jie nera brangus. Vaziuodamas vis kas kart pasignalinu, nors neesu tikras, kad tai paveiks laukinius gyvunus, bet vis tik- tai nieko nekainuoja. Pastebejau, kad ir laukiniai gyvunai reaguoja i garsini signala. Dar zinau, kad dazniausiai gyvunai pasirodo temstant ar paryciais, bet nepaisan to budrus bunu visuomet, stengiuosi stebeti kelia kiek imanoma. Pvz turiu nusistatyma, kad smulku gyvuna isbegusi ant kelio reikia traiskyti, kaip tai ziauriai neatrodytu. Dar zinau, jei matau kelia perbeganti gyvuna, bunu atsargus zinodamas, kad paskuj gali begti ju daugiau.
Su automobiliu leidziantis saulei esu nukales negyvai stirna, lygiai taip pat stirna pasirode tiesiai pries automobili, kai situacijos itakoti visai negalejau- tuo kart pagalvojau, gerai, kad ne su mocu buvau.
Vaziuodamas negreitai kaimo zvyrkeliu esu negyvai nukales lape, keista, bet lape man puole tiesiai po galiniu ratu. Tada sisidurimo buvo neimanoma isvengti.
Dar is savo puses galiu patarti ismokti kontr vairavimo, kuris taikomas sunkiesiams mocams. Tai manevras, kai reikia greitai apvaziuoti netiketa kliuti. Vaziudamas mocu vis kas kart padarau pasitreneruodamas manevra, aisku pries tai perspeju keleive, kad neissigastu.
Del dvejoniu vaziuoti ar nevaziuoti toliau motociklu, mano atsakimas vienareiksmis- vaziuoti. Praeis kiek tai laiko o sitas nemalonus niuansas liks praeityje. Su mocu dar patirsi daug maloniu nepakartojamu akimirku.
O ba, kiek privariau- na gal su nauda?
Rushanas Africa
Gyvenimas grazus...
Dekui,Rashanai
Visada yra is ko pasimokyti,kiekviena nuomone idomi.
Kas liecia laukinius zveris,tai tokio nutikimo niekada nebuvo man gyvenime,net kai buvau jaunas ir droziau kaime starushke Jawa.
Nebuvo nutikimu ir bunant MC klube.Kiekviena vasara varydavom i tolima kelione,neskaitant vietines reiksmes tusovkiu po Lietuva,Latvija ir Estija,kurios vykdavo bemaz kiekviena savaitgali.Vaziuodavom kolonoje ir dideliais greiciais tiek dienos,tiek nakties metu,tiek blaiviame,tiek neblaiviame stovyje...Na,zuikiu tai budavo,tie veplos visada eidavo ant sviesu.
Kas liecia pripratima keliones metu prie moco,tai taip,tas butina.Uzteko dalekt nuo Antaviliu iki Vilniaus ir buvo viskas aisku del apkrauto baiko valdymo.
Mieste man visada nervai nelaiko,vairuociau as automobili ar masina.Tiesiog norejau kuo greiciau islekti is miesto,bei kuo skubiau kirsti Lt - PL siena,nes pastebejau,kad nuo darbo pilnai atsipalaiduoju,tik budamas ne Lietuvoje,o kur nors uzsienyje.
Dabar jauciuosi kaltas del savo drauges:visiskai neivertinau jos pirma gyvenime vaziavima baiku su tokia nervinga pradzia ir liudna keliones pabaiga...Nuo patirto shoko atsigavo tik po dienos.Padejo ir uspokojoncai - geras vynas.
Lenkijoje tai teisybe,ten jau privalu vaziuoti su visais ir nardymas tarp automobiliu lenkams yra nesuprantamas,jie labai piktai i tai reaguoja visada.
Zinai,del svilpuku tai atvirai kalbant niekada negirdejau apie tokius...
Nuo siol reiks pasidomet,jei jau zveris atakuoja...
Kaip vaziavau,taip ir vaziuosiu su baiku!Velniop visi prietarai ar kazkokie ispejimai is virsaus...
Duosiu visiems zinoti,kaip yra su draudimo kompensacija tokiais atvejais,nes mane draugas itikino 100% del kompensacijos ismokejimo,nors vakar BTA draudimo zalu agente vos ne kvailiu isvadino,kad tikuosi gauti ismoka...,bet paskui pasidomejo ar fotografavo keliu policininkai ir kur gali atvykti agentas apziureti motociklo...
Tiek Motogama,tiek Motoshopas pasake,kad gali pateikt kalkuliacija remonto.Tada atakuosiu draudima.Draudimas ismoka man,Valstybe kompensuoja draudimui,nes stirna Valstybes nuosavybe...Ispejanciu apie laukinius zveris zenklu nebuvo,greicio apribojimo taip pat,kelias nebuvo apsaugotas apsaugine tvora.