Paulius rašė:
Relė yra praktiškai amžinas dalykas, su sąlyga, kad tvarkingi kontaktai. Niekas ten neperkaista, gerai stabiliai krauna. Relių keitimai prasideda, kai fiškės koroduoja. Ir realiai jų keitimas nesibaigia kol tų kontaktų nesutvarkai. Taip, kad dirbam su lituokliu, o aušintuvus paliekam kompiuterių procesoriams. Kontakto kokybę sunku įvertinti su testeriu, nes kontakto varža - dažnai netiesinė, t.y. priklauso nuo srovės. Testeris naudoja mažą srovę ir gali išmatuot mažą kontakto varžą. O gerai apkrovus laidus, varža gali išaugti. Tada ant kontaktų krenta įtampa, relė blogai "supranta" krovimo įtampą ir nedirba taip kaip reikia - krauna per mažai akumą, kaista ir yra pasmerkta mirčiai. Pakeisit naują relę - taisysit pasekmę, o ne priežastį.
Taip pat įtampos kritimui nerekomenduočiau naudoti indikatorių, kišamų į krovimo lizdą, nebent labai apytikriam įvertinimui. Tikra krovimo įtampa turi būti matuojama tiesiai ant akumuliatoriaus su tiksliu multimetru. Pabandykit sujungt šviesas ir pamatuot krovimo lizde ir ant akumuliatoriaus - skirtumas gali būti nemažas, priklausomai nuo to kur "prikūrkė" pajungta ir šviesų bei kitos elektros valgymo įrangos laidų/kontaktų būklės. Omo dėsnis galioja, aušintuvai nepadės. Beje, relė labiau kaista, kai mažiau elektros sunaudojimo, t.y. relė atlieka perteklinės sugeneruotos srovės trumpinimo vaidmenį. Su įjungtom šviesom mažiau srovės reikia užtrumpinti, relė turi kaisti mažiau. Nu žodžiu, kaip čia kas yra pasakęs - reikia netrukdyt technikai dirbt ir viskas bus ok
tas mano post'as buvo labiau patrolinimas. akivaizdu, kad aušintuvui ten ne vieta, blogiausiu atvieju jei nepakanka aušinimo užtektų padidinti ventiliaciją - papildomas aušinimo angas įtaisius. kontakto kokybės, kaip jau teisingai pastebėta paprastu testeriu neįmanoma įvertinti. galiu duoti paprastą pvz.: dyzelis po nakties mesdavo dūmų užsklandą. per dieną pastovėjęs šaltas nelabai gražiai padirbdavo bet nedūmindavo. logiškiausias variantas, kad nekaitina žvakės. kas buvo patikrinta po kelis kartus. nedetalizuosiu bet ir kuro padavimo sistema buvo kratyta, kol nebuvo padarytas elementarus sprendimas - vietoj žvakės į pypkės vietą buvo pajungtas ne testeris o sovietinė spiralė, kuri parodo ne tik ateinančią įtampą bet ir naudoja svorę, tad tai įtampai išlaikyti reikia ir srovės stiprį išlaikyti. po ko tapo aišku, kad paprasčiausiai yra prapuvę laidai...
dėl krovimo indikatoriaus irgi pilnai sutinku. kai aš saviškį pajungiau nuo tripmasterio, tai irgi rodydavo apgailėtinai mažai, bet pajungęs testerį prie akumo pamačiau kokia situacija yra iš tiesų...