Visada su baltu pavydu skaiciau kelioniu aprasymus, ziurejau nuotraukas is tolimu krastu ir mintyse svajojau, kad galbut teks ir paciam pakeliauti motociklu su gera kompanija. Taip beskaitinejant 2012 metu ziema gime planas aplankyti Norvegija. Matydamas nerealias nuotraukas is jau ten pabuvojusiu, supratau, kad labai noriu pamatyti sios salies krastovaizdi sededamas ant motociklo.
Buvo nuspresta aplankyti pietu Norvegija. Planas aplankyti tokias vietas kaip: Atlanto kelias, Troliu laiptai, Gairengerio fiordas, Briksdal ledynas, Sognės fiordas, Trolio liežuvis, Voringfossen kriokys, Kjerago akmuo, Rjukanfossen krioklys, Vikingų laivų muziejus, Akershuso pilis, Fredriksten fortas. Visi lankomi objektai buvo pasirinkti is jau keliavusiu po sia sali turistu rekomendaciju. Tiesa pirminis planas buvo Nordkapp, ir is sio tasko leistis zemyn iki Oslo, bet dziaugiuosi kad vis del to apsiprendeme trumpinti kelia ir siaurine Norvegija pasilikti kitam kartui.

Kadangi tai mano pirma kelione motociklu i tolimesne sali, vienas keliauti nesiryzau, todel reikejo susirasti kompanija. Masciau, kad reiketu gerai pazystamu zmoniu, kadangi isvyka ne tokia jau trumpa, o patirtes dar nebuvo. Prikalbinau 4 draugus, tiesa mane siek tiek gasdino skirtingi moto tipai: 2 sport touring, sport ir mano enduro. Galvojau, kad busiu letas, bet kita vertus nebus kur lekti, juk tai Norvegija. Galiausiai jau atejus laikui pirkti kelto bilietus paaiskejo, kad likom tik dviese. Tiesa Winis (draugas – vairuojantis sport tipo motocikla) dirba ir gyvena UK, todel bendravom nemazai tel. aptardami visas busimos keliones smulkmenas.
Paruosiemieji darbai vyko sklandziai, kadangi patirties neturejau tai labai gelbejo rekomendacijos, aprasymai, bendravimas su kolegomis is
http://www.africatwin.lt bendruomenes. Buvo sudarytas daiktu sarasas, kuriuos reikia pasiimti i kelione t.y. turistiniai reikmenys, maistas, rubai, atsargines dalys ir t.t. su kiekviena diena jis vis pasipildydavo. Visa info buvo derinima su busimu „kambarioku“

is UK kadangi nusprendeme imti viena dviviete palapine.

Likus trims dienoms iki keliones pradzios atskrido Winis is UK, o is paskos jo, ant tralo parvaziavo moto. Prasideda daiktu i tases pakavimas bei pliusiuku deliojimas ant ilgo daiktu saraso. Norvegija brangi salis, todel maisto istekliu isidejome visai kelionei, nes turejom visa reikalinga atributika gaminti siltam maistui (keliaujant po Norvegija supratau, kad reikejo visur, kur dar lindo, prikaisioti „snickers“ sokoladuku,

labai gerai stabtelejus uzkasti, o vietoje ten ju nepripirksi nes degalineje berods apie 20 NOK). Daugiau maziau pavyko susikrauti viska ka suplanavome ir galiausiai sarase buvo uzdetas paskutinis pliusas.

Viskas buvo uzkrauta maksimaliai kiek leido tasiu turis.
Likus dienai iki keliones, dareme bandomaji vaziavima. Jo metu Winis pastebejo, kad vaziuojant ~60 km/h greiciu atleidus vaira atsiranda vibracija. Galvojom, tai del isiskisusios tases is abieju sonu, taciau nuemus ja, tas pats. Na ka i servisa, ten padangos numontavimas ratlankio apziura, balansas, bet nieko neranda, viskas kaip ir tvarkoje, taciau vibracija vistiek jauciama. Prieinama nuomones, kad reikalingas padangu prisitrinimas, kadangi buvo visiskai naujos.

Beje ant mano afrikos buvo uzdetos apynaujes Michelin Anakee. Su siomis padangomis nupirkau moto, bet taip gerai man ju isbandyti neteko, kadangi neilgai trukus uzsimontavau piktesnes. Keliones metu supratau anakee sukibimo jega slapiu asfaltu serpantinuose, sios padangos vertos savo pinigu, Norvegijai jos tiko idealiai.

2012-07-04 dienos rytas, marsrutas Ukmerge-Riga. Kadangi keltas 17.30 turejome praktiskai visa diena ir ~220 km. pakeliui uzsukome I banka issikeitem SEK ir NOK kempingavimo islaidom. Rygoje sustojome pavalgyti, veliau prisipyleme pilnus bakus pigaus

benzino ir link uosto. Atsistoje i eiles pradzia prie kelto terminalo, pamateme siek tiek atokiau 2 cioperius su lietuviskais numeriais, nuejom pasisneketi. Cioperiu vairuotojai buvo draugiski (gaila nepamenu vardu), taciau ne paciom geriausiom nuotaikom, kadangi turejo reikalu su latvijos policija del promiliu (kaip veliau paaiskejo isvaziavus is terminalo stabdo visus is eiles ir tikrina blaivuma, todel kelte svaigalu padauginti negalima). Pasirodo cioperistai taip pat grize is keliones po Norvegija kurios tikslas buvo Nordkapp. Pasipasakojo, ka mate, kaip ir kur gyveno ka patyre ir t.t. Beje ant cioperiu galiniu ratu buvo sumontuos automobilines padangos (pigesnis variantas), kadangi senasias suvalge grubus norvegiskas asfaltas. Besisnekuciuojant pamateme kaip i eile atvaziavo moto su norvegiskais numeriais. Tai buvo norvegai vyras su zmona griztantys is Gdansk’o. Labai malonus ir bendraujantys zmones, veliau susitike kelto kavineje pasisnekuciavome suzinojome, kad jie gyvena salia Trondheim (tai musu siauriausias keliones taskas), tiesa mienejo, kad lietaus neisvengsim. Jon dave savo tel. nr. jei susidurtume su kazkokiais sunkumais.

I kelta atvaziavo dar 2 enduro su svediskais numeriais, tai draugai grize is keliones po Lenkija, Lietuva, Latvia. Sie mototuristai 2011 metu vasara keliavo po Norvegija ir minejo, kad tai brangi salis net svedui, todel siais metais rinkosi jau ekonomiskai patrauklesnes valstybes.







2012-07-05 dienos rytas – Stokholmas. Sios dienos marsrutas iveikti kuo daugiau Svedijos aukstyn link Trondheim’o. Oras puikus, keliai geri, tad tiesiog kosiam gaivu ora ir stebim kiek akiai neiprasta svediska vaizdeli. Prasilenkiam su daug motociklu, tiek keliaujanciais, tiek besimegaujanciais geru oru. Visi mandagiai atsako i pasisveikinimus, o stabtelejus parukyti net prieidavo pasidomedavo kur keliaujam, kodel valstybiniai numeriai skirtingu saliu..

zodziu svedai man paliko mandagiu ir bendraujanciu zmoniu ivaizdi. Greitai prabego diena ir reikejo ieskoti vietos nakvynei. Isikureme salia ezero pakrantes esanciame kempinge (vieta palapinei 80 SEK). Vakaras buvo linksmas, maudynes, vakariene, snapsas, diskusijos.

Nustebino, kad Svedijoje degalinese yra 85 benzino, cia tikriausiai todel, kad jie yra senu amerikietisku automobiliu gerbejai, ju Svedijos keliuose pasitaiko nemazai. Iveikta ~450 km










2012-07-06 dienos rytas. Tikslas neskubant pasiekti Trondheim. Issimiegojau neblogai, tikriausiai skystis su laipsniais padejo. Pusryciai, mantos susikrovimas ir pirmyn. Vaizdai pakeliui vis grazejo, daugejo ezeru, upoksniu, kriokliu, jau artejant link Norvegijos sienos pasimate snieguoti kalnai. Nuotaikos, emocijos buvo labai geros, sunku butu ir perteikti. Besigrozedami besikeiciancia gamta privaziuojam Norvegijos siena, nusisypsom filmavimo kameroms ir mes jau Norvegijoje.

Po keliu desimciu km pasimato salikelese sniegas, stabtelim nusifotkinti ir tolumoje pamatom dar daugiau sniego stuksancio kalnu virsunese. Vaziuojam toliau tikslo link, vaizdas keiciasi ir po truputi pradedam suprasti, jog darosi panasu i nuotraukose matyta Norvegija. Pakeliui aplankom Hell miesteli

ji mums rekomendavo norvegas Jon, pasak jo, turistu traukos centras miestelio pavadinimas esantis ant gelezinkelio stoties pastato.

Beje Hell norvegijoje garseja kaip dideliu muzikiniu festivaliu miestas. Galiausiai mes jau Trondheime, nors tai trecias pagal dydi Norvegijos miestas, man jis pasirode ne toks jau ir didelis.

Jau jautesi nuovargis po visos dienos keliones, todel uzsukom i pirma pasitaikiusi kempinga priemiestyje, bet mums ten pasirode brangokai (atrodo palapine 200 NOK ir asmuo 40 NOK). Pavaziavus Trondheimsfjorden pakrante radome dar viena kempinga „Oysand camping“ 100 NOK kaina uz vieta palapinei mus tenkino ir ten isikureme. Nemaza dalis kempingo sveciu buvo mototuristai is uzsienio. Idomu pasirode, kad vietiniai megsta kempinguose pasistatyti tokias bakuzes ale kemperis sujungtas su siltnamiu kuriame stovi plaza televizorius, odiniai baldai..

toks nesudetingos konstrukcijos vasarnamis.

Vakariene, kelios saulelydzio foto ir galva jau padeta ant pripuciamos pagalves. Ispudziu daug, reikejo apdoroti ir suzipuoti visa vaizdine informacija sukaupta galvoje per visa diena. Iveikta ~380 km.














2012-07-07 dienos rytas. Numatomas marsrutas Trondheim – Sunndalsora – Kristiansund. Miegojosi nekaip, bet issimaudzius ir papusryciavus viskas normalizavosi. Judam toliau is E39 kelio isukam link Meldal pravaziuojam Berkak, Oppdal miestelius. Oppdal ir Sunndalsora jungia 70 kelias. Sio kelio nuotrauku vinguriuojancio tarp kalnu buvau prisiuziurejas is „google earth“ ir labai norejau juo pravaziuoti. Pasiteisino visu 100% vaizdai nenupasakojami (nuotraukose taip pat to neperteiksi), pasijunti toks mazas mazas.. kartais atrodydavo, kad nebegirdi motociklo variklio darbo, nerealu... Kelias vinguriuoja tarp kalnu tai vienoje, tai kitoje upes puseje, i kuria is abieju pusiu nuo kalnuose tirpstancio sniego subega vanduo. Teko ir kalnu keliukais zvyru prasilekti. Sunndalsora miestelis isikures labai grazioje vieoje kalnu papedeje salia Tingvollfjorden (
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=905356 ). Supratau, kad padariau klaida pasiimdamas veidrodini fotika, nes su kiekvienu kilometru atsiverdavo vis grazesnis vaizdas, o laiko ir noro kiekviena kart nulipti nuo moco, atsidaryti deze, issitraukti tase, issimti fotika, nusiimti salma nufotkinti ir vel viska supakuoti... rrr... nebuvo. Kita kart imsiu kompaktiska skaitmenke kuria isimeisu i striukes kisene, arba i bako tase ir prireikus stabtelejes ir neuzgesines variklio fotkinsiu ir vaziuosiu toliau. Sekantis taskas saloje isikures miestas Kristiansund. Artejant prie sio miesto stiprejo vejas ir veso oras. Pirmas ilgesnis tunelis po vandeniu, berods 4 km ir mes jau netoli Kristiansund‘o. Nors pagal plana turejome Kristiansund‘e nakvoti stiprus vejas ir tik kokie +6 laipsnai musu neviliojo, nusifotkinom prie Norvegijos juros krantines ir judejom toliau. Pakeliui pravaziavom ilga tilta uz kuri teko susimoketi berods 30 NOK

gerai, kad nors keliai motociklams Norvegijoje nemokami.

Vaziuojant tolyn nuo juros oras siltejo, bet pradejo lynoti , todel dairemes kempingo. Netrukus isikurem salia ezero esancio kempingo namuke. 150 NOK kaina pasirode nebrangi, bet ten gyvena mazos ir skaudziai kandancios musytes, o ju ten debesim skraido... na , bet nieko turejom priemoniu pries kenkejus.

Kadangi po lietaus buvo siltas ezero vanduo ejom maudytis. Veliau vakariene, upelyje atsaldyta degtine

ir minksta lova. Pravaziuota apie ~355 km.














