Slidus reikalas tos alyvos, kadangi jų kokybės greit ir paprastai nepatikrinsi (visi gamintojai rašo tą patį kaip jos puikiai saugo variklį ir tt.) Aišku renkiesi pagal klampą ir specifikaciją, bet tada gali surasti skirtingų galintojų alyvas kurių kainos daugiau ar mažiau skiriasi ir iškyla klausimas kokią dalį kainos moki tik šiaip už vardą arba orą, o kokią už patį produktą. Manau geriausiai alyvos tikrąją kokybę atskleidžia sportinė technika, kadangi jos resursas žymiai trumpesnis, todėl gali pats stebėti tikrąjį alyvos poveikį.
Galiu pateikti keletą pavyzdžių iš savo patirties: Kawasaki KX 125 2T ekpsloatuoju apie penkis metus pilnai atremontavau variklį (naujas švaistiklis, visi guoliai, stūmoklis, nauja nikasilo danga), naudojau visada ta pačią vidutinės kainos alyvą (total) (profilaktiškai) pakeičiau jau trečią stūmoklį ir kiekvieną kartą išsiardęs pravažiąvęs netgi daugiau h nei rekomenduojama pamatydavau gražų vaizdą ir tikrai manau, kad jei būčiau pyles kokią beveik du, kart brangesnę alyvą nieko geriau nebūčiau pamatęs. (Nebent jei su stebūklingais priedais tada pagal jų aprašymus įdėjęs stūmokli 49,97mm turėčiau rasti 49,98mm ar daugiau
). Aišku aš važiavau mėgėjiškai. Tačiau tą patį patvirtino ir brolio suzukis RM 250 eksploatuotas žvėriškom apkrovom (enduro kroso čiampionatas E2 klasė, moto9, pabradė ir tt.). Anksčiau KTM EXC 450 byrėjo sau kaip byrėjęs su Motorexu, Yamahai YZF 450 (beveiknaujai) nors ir naudojant kosmines kainos Yamalube švaistiklio cementacija nusilupo palyginus greitai...
4T varikliams tai pat naudoju total apie 8metus ir kažkokių problemų nepastebėjau.
Bent aš stengiuosi nešokinėti ir naudoti to paties gamintojo alyvą. O kai vieną sezoną įpili ta paskui kitą, o tada dar kažką tai velnias ten žino kaip kokybiškai kuri alyva atliko savo darbą. Va jei imi viena du ar kelis naujus motociklus ir eilę metų eksploatuoji skirtingomis alyvomis panašiomis sąlygomis tai jau galima, bent kažkokias išvadas apie alyvos kokybes daryti, o kai paimi sena mocą su nežinoma praeitim ( gal savininkas suko sau redline alyvos nekeisdamas kelis metus ar priešingai važiavo po pora tūkstančių per metus ir skrupulingai keitė alyvą) tai stebuklų nepadarysi belieka tik toliau saugoti esamą likusį variklio resursą arba remontuoti jei (jau nebelikę).
Bilai mano nuomone skirtingų gamintojų tepalų geriau tarpusavyje nemaišyti (geriau pasipirk kurio nors), nes juose naudojami skirtingi priedai, o kaip jie ten tarpusavyje susaveikaus tai nebent chemikai laboratorijoje gali atsakyti. Suvirt nieks nesuvirs, bet ar tas tepalas tinkamai atliks savo funkcijas neaišku. Prieš keletą metų teko bendrauti su žmogum kuris dirba su mobil alyvomis jis išvis rekomendavo naudoti tik to pačio gamintojo alyvas. Iš patirties galiu pasakyti tą patį, eksploatavo bratkis Honda crf 450 pylė geras kokybiškas alyvas, bet skirtingų gamintojų plius dar ir buvo sumaišęs kelis kartus. Tas motoras ilgai netempė (aišku jis buvo nenaujas, bet manau kažkiek turėjo tam įtakos ir alyvų maišymas).
Mano netrumpi pamastymai alyvos klausimais.