Nuo praeitos vasaros audžiau mintį kelionei. Kadangi priartėjo laikas suplanuotoms atostogoms, o konkretaus plano nebuvo palyginus netikėtai gimė mintis pamatyti Švediją ir Norvegiją. Man keliaujant labiausiai patinka stebėti gamtą, o nuostabios gamtos ir puikių kelių šiose šalyse galybė. Pirminė mintis buvo siekti Nordcapą, bet vėliau jos buvo atsisakyta (palikta ateičiai). Dvi savaitės prieš intensyvaus ruošimosi ir kelias su Baltijos jūra prieš akis. Daugiau bendraminčių kelionei prikalbinti nepavyko, o ir nelabai buvo kada todėl išsiruošėme dviese su viena Afrika. Pradžioj buvo šiek tiek neramu kas kaip ir ką, bet nusipirkus keltų bilietus beliko tik kuo geriau pasiruošti būsimai kelionei, taip kad iš jos pavyktu paimti maksimaliai gerų įspūdžių. Kadangi Skandinavija garsėja lietingais, šaltais ir permainingais orais pasirūpinau antra lietaus apranga, tentu, pasisiuvom maišus miegmaišiams, palapinei, ir kitiems išorėje tvirtinamiems daiktams.
Numatytas kelionės laikas trylika dienų. Trys dienos paliktos atsargai, Gullingeno apylinkių pažinimui ir žvejybai. Kadangi orai buvo itin palankūs, technika nekėlė jokių problemų neiškilo jokių kitų nenumatytų bėdų jos buvo praleistos poilsiui kalnuose.
Likus savaitei iki kelionės pradėjo šokinėti krovimo įtampa, problema išspręsta pakeitus krovimo rėlę ir profilaktiškai naują akumuliatorių. Šiuo atveju puikiai pasitarnavo voltmetras sumontuotas žiemą (laiku įspėjo apie gresiančias bėdas).
Afrika per žiemą buvo rimtai paruošta (pakeisti visi skysčiai, sumontuotos prikurkės, papildomi sankabos, gazo trosai, pakeisti guoliai, riebokšliai bei atlikti visi kiti pagrindiniai namų darbai) sukomplektuoti įrankiai ir atsarginės detalės, todėl pakako tik savaitgalį prieš pasikeisti padangas į senąsias Anakee 2 (resurso turėjo užtekti kelionei), viską patikrinti ir pirmyn. Tiesa šiek tiek teko pavargti su galinės dėžės tvirtinimu (važinėjimas miškais ir žvyrais pasikrovus buvo padaręs savo). Papildomai dar sumontavau butelio montavimą prie galinės dėžės „stringinio tipo laikiklį“ (gumelės išimtos iš automobilio Honda priekinės sėdynės puikiai atlieka savo darbą) bei grandinių alyvos laikiklį.
Prieš kelionę buvo nuspręsta įsigyti naujus šiltesnius miegmaišius (Easy Camp Devil 300, neblogi tačiau komforto temperatūra nurodyta ant miegmaišio sakyčiau gana optimistiška). Kadangi kelionė planuota "motobomų" stiliumi su nakvynėmis gamtoje daigtų ir maisto reikėjo vežtis nemažai. Didesniems miegmaišiams vakarą prieš kelionę pasidariau papildomus laikiklius tvirtinamus prie priekinių lankų, jie puikiai pasiteisino.
Maršrutas prieš kelionę buvo numatytas tik preliminarus, detaliau suplanuoti nespėjau, o ir nebuvo labai didelio poreikio. Prieš pat kelionę su basecampu susimečiau taškus porai dienų ir tiek. Tolimesnis maršruto planavimas vyko kelionės metu naudojantis Marcopolo kelių atlasu (gerai pasitarnavo, sudėta labai daug informacijos) ir prieš pat kelionę įsigytu Garminu (puikiai veikė, sutaupė daugybę nervų ir laiko).
2013 07 02. Pirmos kelionės dienos tikslas keltas iš Rygos į Stokholmą. Išvažiavom ryte ir pamažu neskubėdami keltą pasiekėm kaipti laiku. Kėlėmės Tallink firmos keltu „Romantika“ (plaukia porinėmis dienomis) šį keltą rekomendavo kadangi jis tvarkingesnis ir gražesnis. Motociklas plius du keleiviai atskirose „strangeriu“ kajutėse 440lt (pirkau maždaug prieš dvi savaites)
http://imageshack.us/a/img41/9508/zr2c.jpgĮveikta 274 km
Vidutinės kuro sąnaudos 4,5l/100km
2013 07 03. Antra kelionės diena prasidėjo jau Švedijos pakrantės vandenyse. Kadangi rekomendavo atsikelti anksčiau apie devinta ryto ir išeiti stebėti gražių vaizdų. Atsikėlėme dar net valandą ankščiau (bijojome praleisti dėl laiko skirtumų) į lauką išėjome šiek tiek po aštuonių pakrantės jau puikiai matėsi. Mūsų laimei oras buvo. Pirmas dalykas kuris nustebino tai nameliai stovintys netgi itin mažose salose ir sunkiai prieinamuose kalnų šlaituose.
http://imageshack.us/a/img16/4091/6n8e.jpghttp://imageshack.us/a/img543/3387/yfiz.jpgIšsilaipinome Švedijoje ir pirmyn į kelią. Nuo Stokholmo tiesiai metėmės į šiaurę autostrada iki Upsalos nuo jos jau tiesiai į vakarus smulkiais miškų keliukais Norgės link. Visą dieną grožėjomės kalnuotais Švedijos miškais. Šiek tiek smagiai paendurinus nakvynę pavyko surasti itin greitai (nuojautos ir gps dėka). Netoliese stovyklavo senjorų švedų porelė su kemperine priekaba. Ežere vanduo tamsokas tačiau švarus, greičiausiai nuo miško durpių, pakrantėse gausu dėlių. Ryte netgi teko virtis iš šio vandens arbatą. Miške kaip ir įspėjo vienas kolega labai daug mažyčių muselių kurios įtin įkyriai kanda ir lenda visur kur tik įmanoma.
Štai koks puikus švediškas ežeriukas.
http://imageshack.us/a/img585/1884/h6ba.jpghttp://imageshack.us/a/img837/9315/hw9s.jpghttp://imageshack.us/a/img69/9766/57id.jpgĮveikta 350 km
Vidutinės kuro sąnaudos 4,3l/100km
2013 07 04. Rytas išaušo šiek tiek vėsesnis ir apsiniaukęs, gavom šiek tiek dulksnos, bet stipriai nelijo. Oru buvom patenkinti ir pamažu judėjom Norgės link.
http://imageshack.us/a/img28/8092/gu58.jpghttp://imageshack.us/a/img15/7053/3oci.jpghttp://imageshack.us/a/img825/3965/o4o6.jpghttp://imageshack.us/a/img708/6598/8wo1.jpghttp://imageshack.us/a/img594/4876/4dhw.jpghttp://imageshack.us/a/img832/73/8mpb.jpghttp://imageshack.us/a/img818/5329/pc7r.jpgStabtelėjom pietums ant kelmelio:
http://imageshack.us/a/img534/5499/tajd.jpghttp://imageshack.us/a/img547/893/n0b8.jpghttp://imageshack.us/a/img7/3195/tivn.jpghttp://imageshack.us/a/img29/4931/syxp.jpgGpse pamačiau, kad netoliese šio kalnų keliuko rodo ežeriuką ir per jį pratekantį upelį (ežeras ant kalno man buvo egzotika nors čia jų netrūksta, kaip ir pelkių kalnuose ar net ant šlaitų). Pabandėme pakilti link jo. Teko paprakaituoti šlaitas status, o kalnuose viskas drėgna, pamatėme gražų ežeriuką, ir ofraudinį keliuką kylantį dar aukščiau į kalnus. Vieta nuostabi buvo mintis įsikurti nakvynei, bet buvo dar ankstoka todėl pajudėjom toliau (vėliau iki pusės pirmos nakties trankydamiesi Norgės kalnuose ieškant vietos nakvynei gailėjomės, kad nepasilikom tenai). Tačiau į tai žiūrėjome kaip į savotišką išbandymą su kuriuo puikiai susidorojome, galiausiai gps dėka radom puikų „tupiką“ kalnuose prie upelio. Kaip tik tą vakarą supratau, kad tokiam kelionės formatui reikalingi ir topografiniai žemėlapiai su aukščio linijomis. Atrodo jog jau stosi betkur ir nusimesi palapinę, o to „betkur“ kaip nėra taip nėra vienoj pusėj status šlaitas tiesiai į ežerą, kitoj kalnų siena... Tą vakarą supratom kas yra kalnai. Tačiau neblogai paendurinom šlapiais kalnų žvyrkeliais. Jais važiuoti reikia itin atsargiai kadangi šalikelės praktiškai nėra, keliukas siauras šone iškart šlaitas, menkiausia klaida gali kainuoti labai daug.
Nors ir vėlai tačiau radome visai neblogą vietelę. Gerai, kad naktį stipriai nelijo, nes purvo ir žvyro nuo kalnų keliuko aikštelėj buvo priplauta sočiai.
http://imageshack.us/a/img593/544/ko9q.jpgŠalia teka kalnų upelis kurio ošimo teko klausytis. Buvom tokie pavargę nieks jau nebetrukdė, net nevalgę iškart kritom į palapinę miegot. Ant Afrikos buvom praleidę beveik visą dieną.
2013 07 05. Rytas išaušo labai šiltas ir giedras todėl iškart pakėlę nuotaiką bei leido išsidžiovinti šlapius drabužius. Batai aišku nespėjo išdžiūti, todėl teko išbandyti šiukšlių maišelius ant kojinių (teko matyti per long way per ar down jau nebeatsimenu
) ir galiu pasakyti, kad žymiai maloniau nei tiesiai kišti sausą koją į permirkusį batą.
Dienos planas pasiekti Gaustos kalną (vienas iš didžiųjų Norgės kalnų) ir toliau judėti link nakvynės Gullingerio turistų centre (tenai dirba giminaičiai).
Ši diena buvo viena iš įspūdingiausių, kadangi pakilome į kalnus. Maršrutą iš ryto susidėjau kuo tiesesnį per mažus keliukus (nors Norgėj manau tiesių maršrutų nebūna).
Pakilom į pirmą didesnį kalną aukštis virš kilometro (ant kalno susidūrėm su užtvara pasirodo tas keliukas mokamas, kadangi daugiau alternatyvų nebuvo (apvažiavimas labai ilgas) teko susimokėti 60Kr, tai buvo vienintelis mokamas kelias su kuriuo susidūrėme kelionės metu. Kraštovaizdis mus pakerėjo, nesitikėjom išvysti kažko panašaus, pakilus į patį kalno viršų tolumoje matėsi ir mūsų vienas iš dienos tikslų Gaustos kalnas.
Pakilimas į gaustos kalną ne ką mažiau įspūdingas, kylant atsiveria vis gražesnis kraštovaizdis. Keliukas geras, vingiuotas tačiau keliose vietose teka krioklys šlapoka, vienoj vietoj susiaurėjimas dėl akmenų griūties todėl labai atsipalaiduot kaip ir visur Norgėj nepatartina. Ant kalno sutikom olandus keliaujančius naujais bmw, kuriuos labai nustebino mūsų vežamo bagažo kiekis.
http://imageshack.us/a/img832/73/8mpb.jpghttp://imageshack.us/a/img19/4197/x3tk.jpghttp://imageshack.us/a/img829/5893/s69x.jpghttp://imageshack.us/a/img203/3028/x7qa.jpghttp://imageshack.us/a/img191/9885/ei6u.jpghttp://imageshack.us/a/img41/4724/1vhj.jpghttp://imageshack.us/a/img819/1307/sm4z.jpghttp://imageshack.us/a/img543/2506/zcf4.jpghttp://imageshack.us/a/img689/7088/iew6.jpghttp://imageshack.us/a/img28/5061/nntc.jpghttp://imageshack.us/a/img41/1039/tso7.jpgJudam Gaustos kalno link:
http://imageshack.us/a/img11/7111/1w65.jpghttp://imageshack.us/a/img51/2284/duun.jpgŠalia Gaustos kalno:
http://imageshack.us/a/img203/8750/shd8.jpghttp://imageshack.us/a/img541/9662/rslj.jpghttp://imageshack.us/a/img694/2677/pxry.jpghttp://imageshack.us/a/img42/4412/ui9z.jpgToliau kalnais pajudėjom iki mūsų tolimo tos dienos tikslo nakvynės vietos Gullingeno turistų centre. Vaizdai kuo toliau tuo labiau gražėjo, kai pakilom į kalnus 134 keliu išvis apstulbom. Temperatūra nukrito iki kokiu 6-8 laipsnių, vėjas pakilo, teko traukti ir vilktis šiltas šmutkes (tam buvom pasiruošę nors nesitikėjom, kad pakilus taip staigiai nukris temperatūra).
http://imageshack.us/a/img855/7602/47er.jpghttp://imageshack.us/a/img849/5145/z6tk.jpghttp://imageshack.us/a/img707/9968/3zjr.jpghttp://imageshack.us/a/img62/1773/vkz9.jpghttp://imageshack.us/a/img829/2996/vmas.jpgGrožėdamiesi nuostabiais vaizdais ir mėgaudamiesi kiekvienu fantastišku keliukų kilometrų ta dieną važiuodami vien kalnų keliukais įsukom 444 km. Tiesa nakvynės vietos iškart surasti nepavyko garminas nuvedė ten kur buvo lieptas tačiau tas taškas buvo klaidingas (paimtas pagal atsiustus duomenis is google maps). Problema nedidelė prisidėjo tik apie 20 papildomų km. Turiscenteri mus pasitiko su pačių pagautomis ir rūkytomis skumbrėmis.
Įveikta 444 km
Vidutinės kuro sąnaudos 5l/100km
Pirmos dalies pabaiga.