Atsidariau kuro pompą, prijungiau prie maitinimo - kontaktai kibirkščiuoja kaip bepročiai. Atrodo taip:
Daug kas deda diodą ant kuro pompos solenoido (elektromagnetinės ritės). Kontakto atjungimo metu, dėl saviindukcijos (solenoidas turi didelį induktyvumą) pakyla įtampa ir pramuša jau atsidariusį kontaktą. Minėtasis diodas "suvalgo" tą įtampą ir sumažina kibirkščiavimą.
Aš pasirinkau tokį sprendimo būdą:
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Engine/fuel_pump/mitsubishi/rideswestktm_mitsubishi.htmlTokiu atveju, kontaktai junginėja ~100000 kartų mažesnę srovę ir ten nebėra kam kibirkščiuot. Solenoidą junginėja tranzas, o tranzą junginėja kontaktai. Tiesa, aš dėjau ne IRFZ44, bet IRF1404 tranzistorių. Pastarojo kanalo varža ne 0,02 omo, bet 0,004 omo. Trumpai drūtai sakant - kuo mažesnė kanalo varža, tuo mažiau tranzas kaista. Diodą irgi dėjau 1N5408 - galingesnį. Viską sulitavau (lituojam atsakingai ir be šaltų paikių) ir prijungus pompą pamačiau, kad nei kontaktai kibirkčiuoja, nei tranzas kaista. Atrodo taip:
Tas raudonas - tai termovamzdelis izoliuojantis metalinę tranzo korpuso dalį, kad ji kur buvus, kur nebuvus kur ko neužtrumpintų. Rezultatu kol kas patenkintas. Pavasarį bus matyt ar patikimas dalykas padarytas. Vienintelis minusas - kuro pompos korpusas nebėra žemė. Prilietus jį prie motociklo rėmo, turėtų tranzas užsidaryt ir pompa nebepumpuot. Vėl atlietus - vėl pumpuot. Bet kol pompa stovi ant gumų - viskas ok. Net viskam sušlapus turėtų būt ok.
Tiesa, patobulinimo kaina: IRF1404 - 7 Lt, 1N5408 - 40 ct (čia abu lemonoje pirkti). Rezistoriai po 10 ct. Ir pusdienis darbo. Gana pigiai palyginus su kuro pompos keitimu.