Taigi pagaliau išsiaiškines kaip čia ikelt nuotraukas ir sudeliot taškus ant žemėlapio, nutariau pasidalint ir savo įspudžiais iš kelionės į Norvegiją. Svajota aplankyt šia šalį labai jau senai ( nuo dešimtos klasės) taip kad pasitaikius palankioms aplinkybėms pradejau mastyt apie tai jau nuo praeitu metų, taip gavosi kad ir africa nusipirkau rudeni, tuomet jau tikrai buvo aišku kaip ir su kokia transporto priemone važiuosiu į Norge.
Ekipažas vienas iš dviejų personų: aš ir žmona, pradžiai buvo minčių jungtis prie kitų važiuojančių, bet nusprendžiau kad įdomiau bus dviese ( mažiau nuomonių, mažiau pageidavimų kelionės metu) ir be to tai mūsų atostogos vadinasi jei norim kažkur apsistot ilgiau nei viena diena , taip ir darom.
keliones laikotarpis 2 savaitės, beje tai pirma mano kelione motociklu ( ir dar tokia pakankamai sunki), todėl nemažai visokių organizacinių klaidų- neišvengiama.
Susipirkti teko labai nemažai ruošiantys šiai kelionei atnaujinti pilnai savo ir žmonos motociklinių drabužių garderobą, gera palapinė miegmaišiai kilimėliai ir tt.... ir beabejo motociklui teko skirt nemažai - bagažai, grandinė žvaigždės, navigacijos laikiklis ir daugybė kitų smulkmenų.
Afrikos kuro sanaudu neskaičiavau, manau tai beprasmiška ( niekas nuo to nepasikeistų) užtat tepalo ryjimą skaičiavau ir net labai
sukorėm viso kažkur 4160 km.
Maršruto planavimo beveik nedariau tiesiog susidėjau keleta taškų kurios reik pasiekt, visa likusi kelia pasirinkdavau eigoje arba paklausydavau patarimu kelionėje sutiktų bendraminčių. nes sėdint prie google maps atrodo vienaip, o pasirodo kad norgeje vidutinis dienos iveiktas atstumas gali siekti tik iki 250 km , todėl turėdamas tikrai ilga kelionės laiką nemačiau prasmės kruosčiai rankioti ir dėlioti taškus..
Taigi penktadieni ~19h pajudam iš Vilniaus link pajūrio nakvosim Lietuvoje pas draugus netoli Latvijos sienos ( toks ale bandomasis važiavimas kad jei kas nubyrės dar galima būtų pasiremontuot)
320 km iveikti , niekas nenubyrėjo, labiausia bijojau dėl per didelio svorio, kadangi pakrautas motociklas buvo tikrai LABAI, šoninių dėžių leistino svorio normos dvigubai viršytos.
Šeštadieni lekiam iki Venspilio 230 km kažkaip vos nepavėluojam į keltą, pigaus benzino užsipilt nespėjau...
keltas Venspilis- Nynashamn, TIK dvivietes kajutės, ta supratau iškart atėjus vakarui, furistu balius čia būna iki paryčiu.
Alus beje kelte tikrai pigus, ta dar labiau pajauti kai plauki atgal
Taigi pirmas rytas Švedijoje pilni entuziazmo ir busimų nuotykių 6 ryto išvažiuojam iš kelto, pirmas nesklandumas GPS nieko neskaičiuoja ir pakankamai ilgai, o reikia taigi mums kolonėlės, surandam, nedirba, dirbs nuo 7 ryto, sedim laukiam keikiam šiaurietišką europą.
Mūsų tikslas per dieną nuvažiuot 486 km iki Mysen miestelio Norvegijoje. Švedija pasirodė paprastas ir nelabai idomus kraštas aišku nuo greitkelio daug ir nepamatysi, kadangi buvo sekmadienis keliuose buvo nerealiai daug senoviniu amerikansku mašinų, WOOV... ne tas žodis kokiu ten grožybių teko pamatyt.
Mysenas pasiektas apsistojam pas kolega , buvusi bendradarbi ir naujai iškepta Afrikista. Laukia nerelus dalykas kuris dar nepasiekė Lietuvėlės- Kebabpica. Pasivaikščiojimas po antro pasaulinio karo bunkerius ir apsilankymas kolegos darbovieteje KTM salone
pamaitinti ir pailsėję, gave nurodymus is KTM salono šefo maršrutus ateinančiom dviem dienom pajudam savo pirmą kelionės diena per Norge. Tik išvažiavus kalė lietus ir taip iki pat vakaro. nelabai ka pamenu iš tos dienos, tik tiek kad lijo
vakarop islindo saulė, prasidėjo pirmieji gražūs vaizdai, susiradom kempinga ( tikrai gražų) išsidžiovinom viska ant vakarinės saules ir nakvojom palapinėj. Iveikėm 272 km
Sekanti diena, berods tai buvo antradienis. Vaizdai keičiasi viskas tik gražėja judam link Lyseboth miestelio prie kurio randasi ižymusis Kjeragbolten tarp olienu istriges akmuo. Vėl lija vėl atmintis šlubuoja, dienos pabaigoje jau kilometro aukštyje sniegas šalia, kuras į pabaiga. Šalta ir šlapia. Lyseboth miestelis tai toks mažas keletos trobu miestelis net be parduotuvės ka kalbėt apie degalinę, nakvynės kainos jau tikrai klaikios 940 kronu už nameli. Ieškom pas privačius žmones 600 kron, labai jaukus namukas, išlenda saulė!!! 225 sunkūs kilometrai.
Trečiadienis, niekur nevažiuojam, oras pasakiškas karšta ~27 kopsim į Kjeraga, vietiniai kalba kad kelionė trunka~5h pirmyn atgal, reiškias seni klipatos. Pasivaikščiodami eina- reiškias mes susisuksim per 4h..., žodžiu gryžom leisgyviai po 7h kelionės
gerai kad apsistojo toj pačioj vietoj vokiečiu turistas su žmona pavaišino alumi , tai buvo pats skaniausias alus pasaulyje
ta diena
Ketvirtadienis , kaip ir minėjau lygtais kuro mažoka, atgal rizikinga gryžt, teks keltis keltu. Keltas pasirodo pažintinis-700 kronu... vos nenualpau, vaikščiojau raudonas. pamatėm ruonius įvairaus kito šlamšto ir pyktis atlėgo
po kelto degalinė automatinė kortos nepriima... malonus norvegas užpila iš savo kortos už 104 kronas paima tik 100 kronu. turim dar vieną kelta, nebrangu 75 kronos vietinės reikšmės, judam 13 keliu link Roldal, tunelis po tunelio, tunelyje žiedas... vėl tunelis ir tt. Pigiausias apturėtas kempingas 100 kronų, aplink avių kakaškos , nakti jos ir tarp palapinių šmėžuoja, pakrauna naujų bombų. Neveltui italiukščiams priklauso kempingas...
aplink senukai su kemperiais sedi patogiai geria viski, alu, vyna...
136 km...
čia iš apačios matosi tas istriges akmuo...
Penktadienis, judėsim pro Odda, buvo tokių minčių kopti į Trolltunga ten vietiniai sako 10h kelione pirmyn atgal.... nutarėm kad mes nepasiruoše. Oddos fiordas labai gražus, galima nusipirkti trešnių ,aviečių pakelėse pas bobutes- atsiskaityti KORTELE....Krioklių diena pamatėm kelis tikrai įspudingus krioklius. kaip visada vakare blaškomės kur apsistoti, kaip byloja taisyklės niekada negalima pulti į pirma sitaikiusi kempingą , kainos labai skiriasi, vietoj 195 banaliam kempinge gaunam už 125 privačiam kempinge pas labai malonu žmogų labai jaukioj vietoj. kempinge apsistoje trys palapinės šalia teka srauni kalnų upė, galvojom neduos užmigt, bet lužom greitai.
203km
Ps kadangi alkoholio trūkumas, vakarais turiu iškrypusi polinki užsiiminėt fotografija, pasiemiau netgi trikoji i kelione
Šeštadienis judam 7 keliu ir pasukam i 50tą. vaizdai ~1km aukštyję radikaliai skiriasi, medžio nei vieno, vien akmenys ir samanos. Randam viena pakankamai sena ir gražiai atrodančią medinę bažnyčią, pasiekima patį ilgiausia tunelį 24505metrų... asmeninis rekordas gal ir būtu idomu pravažiuot ilgiausią tunelį, bet... jei yra tunelis vadinasi bus dar gražesnis apvažiavimas senuoju keliu ~48km... neklydom statoka buvo
Randam kempinga toki atokesni, labai mieli žmonės. gretimam namelyje afrikistas vokietis su sunum, sunus su dr125 nesenai teises gavęs. išsibendravom nuo a iki ž.
240 km pavargom...
nakti peledos atakavo kempinga, labai keista garsa skleidžia.
Sekmadienis,vokietis sake kad čia kažkur netoli randasi pati seniausia medinė bažnyčia.. ne taip ir netoli ~40 km. lekiam. 53 ir 55 keliai. pagrine judėjimas aukštumoje oras vesus ir gaivus nekaršta...
Kempingai kazkokie nuobodoki tai paėmėm kambari su teliku, fules finalas, ir leidau sau padaryt kelis lašus iš zelionkes butelio.
235km
Pirmadienis- į darbą nereikia. Šiandien laukia paskutinis kelionės etapas ir tolimiausias mūsų kelionės taškas Trolių kelias, ir pakeliui esantis Dalsniba. Dalsniba net ir po visos kelionės po Norvegija atrodo įspūdingai aukščiausiai pasiektas taškas motociklu ~1476m vaizdai irgi neblogi, turistų srautas nerealus, nes netoli prieplauka, kur atplaukia kruiziniai laivai pilni vokiečių pensijos.
Įvažiavimas 100kronų.
Leidžiamės ir judam toliau, užgniaužę kvapa laukiam trolių kelio. kažkaip visada galvojau kad važiuodamas iš Norges apačios kilsiu troliu keliu, buvau labai nustebintas kai supratau kad teks leistis... vadinasi kažkaip ne taip nužiūrėjau google earth, bet nieko tokio vienaip ar kitaip nesužavėjo, tikrai nieko įspūdingo gal greičiau marketinginis mitas ar kažkas panašaus , nes buvo žymiai šaunesnių ir "baisesnių" kelių kol pasiekėm trolių kelią. Na dar ir lyt pradėjo kai nusileidom, todėl noro jau tikrai nebuvo kilt aukštyn ir pakartot procedūros. važiavom ieškot nakvynės ir jau mintyse kirbėjo kad gal dar ryt reikia pasistengti ir pasiekti Kristiansund'a nes ten toks ale mini atlantic road'as su tiltais per jūrą. Randam kempingą , pakankamai vėlokai jau nes prieš tai visi buvo pilni. Vokiečių žvejų turistų kempingas, labai gerai irengti namukai nebrangūs 400-450 kronų.
eilini kartą radom avis kalnuose, eilini kartą bandžiau gaudyt, jos neprisileidžia, bet kažkaip suskrebenau avižinių sausainių pakeliu, tai pasileido tekinos link manes, žodžių patiko sausainukai, leidosi glostomos, parodė ka moką- pasiusiojo , pakakojo ir palydėjo gražiais žvilgsniais.
Padaryti 265km , pamenu kad tą dieną jau buvo užpakalis labai pavargęs.
Antradienis, namelis jaukus, lauke lyja liekam dar ilsėtis viena dieną, diena neprailgo miegojom ir valgėm daugiau nieko nespėjom
0km.
Trečiadienis, kelionė pasisuka link namų, judėsim link Myseno, tiesiai šaut nesinori dar bandau daryt mažą lanksta kad nereiktų važiuot tais pačiais keliais, taigi pakylam dar šiek tiek aukščiau.
Turim laiko rezervą apie vieną dieną todėl galima pasiekti Myseną per dvi dienas. bet kažkaip gavosi kad pasiekėm tos pačios dienos vakare, ~10h kelionė stojom tik užpakalius mankštint ir kuro pilt.
610 km per dieną, asmeninis rekordas, aišku ir vilkomės ~90 kmh.
610 km...
Ketvirtadienis - laisva diena, važiuoti niekur nereikia, tiesiog galima ilsėtis, taigi nulekiam pas kolegą į darbą pažėt kaip vyksta norvegiškas darbas KTM atstovybėje. darbas ten baigiasi ankstokai taigi vėl didžiulė kebab pica ir žudanti coca colos dozė. beje išdrysom tą dieną nusipirkti alaus atšvęsti kelionės pabaiga, 24kronos... toks birzgaliukas bet gerai buvo , mintimis guodėmės kad kelte tai prilupsim, na bet aišku paskambino Mindazas ir papasakojo kaip prieš tai keliavusius kolegas iš kelto išlipus nuskausmino policija.
Penktadienis Mysen-Nynashhamn, vėl ta nuobodi Švedija....
pasiekėm gerokai per anksti be jokio skubejimo įsilaipinom ir į barą... Oi koks alus pigus
485 km
Šeštadienis- pigaus maisto krantas. pati pati nuobodžiausia kelionės dalis.
Gryžom, namie laukė šaltas alus ir lietuviškas naminis maistas. DAUG maisto!
454 km.
Bandžiau skaičiuot kiek išleista pinigų kelionės metu ( neskaitant paruošiamūjų darbų kelto ir tt)- nakvynės, kuras, vietiniai keltai ir kiti mokesčiai berods buvo apie 3000lt keltas apie 1500lt taigi 4500lt kažkur grynos kelionės.
Patarimai kuriuos galėčiau duoti kitiems ten žadantiems keliauti:
turėti maisto visai kelionei ( jei naudosit dujini degiklį turėkit dujų, berods apie 5 kartus brangesnės ten jos)
ieškoti pigesnio kempingo, nepulti į pirmą pasitaikiusį
turėt su savimi grynų ,kad ir 1500 kronų
Turėti patikimą banko kortelę, VISA- netinka.
Turėti antrą kortelę dėl viso pikto
Benzinas pigesnis didesniuose miesteliuose
saugotis avių bėgančių per kelią ir tuneliuose
jei ženklas rodo kad briedžiai vaikšto, būkit atidesni.
Netikėti orų prognozėmis