Sia vasara su Africa buvau nuvaziaves i Turkija. Apie visa kelione galima perskaityti cia:----http://www.enduroclub.lt/forum/viewtopic.php?f=3&t=7598 Afrikieciams gi pranesiu keleta idomiu faktu apie savo motocikla o gal ir apskritai apie moto reikalus kelioneje. Aktualiausias lietuviskas klausimas kuro sanaudos. Ko gero kuro sanaudos kelioneje tampa svarbiausios, mat man, butent kuras sudaro keliones didziausias pinigines islaidas. Jau rasiau, kad butent kelionems zvaigzduciu kombinacija pasirenku taip, kad mocas butu kuo greitesnis. Tai darau jau eile metu ir daznai net visa sezona pravazineju su greitom zvaigzdutem. Butent su greitom zvaigzdutem keliaudamas galiu palaikyti gana auksta komfortiska kruizini greiti. Net pilnai pakrautas ir su keleiviu uz nugaros, mano Africa lengvai palaiko 125 km/h, patiklinsiu (pagal GPS rodmenys), pagal moco spidometra vaziuojant tokiu greiciu, rodykle kyla iki 140. Galiausiai atvaziaves iki namu paziurejau, kad nuvaziuota buvo 7430 km o maksimalus pasiekas greitis buvo tik 135 km/h. Tuo tarpu kuro sanaudos buvo labai ne vienodos. Maziausiai mano mocas valge Rumunijos ir Turkijos kalnuose tai sudare vos 4,8 litru 100 km kelio ir 7,8 litrus 100 km kelio Lenkijos greitkeliose, kur pavaryti teko greiciau. Kuro gi kaina buvo mazdaug vienoda, panasi i Lietuviska, Turkijoja ji sudare apie 6 litus uz litra. Dar jei kalbeti grynai apie afrikinius techninius reikalus, pasakysiu, kad mocas mano gerai paruostas tolimoms kelionems. Nors vaziavau as i labai karsta Sali, sildomom rankenom teko nekarta pasinaudoti, maza to visi omunicijos pasiltinimai ir civiliai rubai buvo panaudoti. Siandien net susimasciau o ko galejau neimti ir tokio daikto nebuvo. Nekalbu cia apie atsargines moco dalys, cia galeciau pamineti keleta laideliu su fishkutem (papa mama). Apie konkrecias technines priemones privalu pazymeti, kad sioje kelioneje man labai praverte ikisamas i maitinimo lizda voltmetras. Voltmetro nelaikau pastoviai ikises i lizda, bet kas kart ikisu ji, kad realiai ivertinti situacija. Ko gero be voltmerto nebuciau taip sklandziai isprendes reles su akumuliatorium problema. Be voltmetro buciau tiesiog issekines baterija iki tiek, kad nebegaleciau vaziuoti apskritai. Tai reiskia, kad mocas man taptu metalo gabalo kruva, kuria butu reikeja rupintis parsigabenti iki remoto dirbtuviu. Padangos: Sitoje kelioneje damusiau antra sezona vazineta Mischelin Anakee 3, pasirinkimas nenuvyle, galine padanga nurasiau po 30 000 km, priekine gi dar sekmingai bus naudojama dar viena sezona. Apie padangas pridursiu dar tiek, kad pries kelione pripuciu papildomai po 0,1 atmosferos, del to, kad visa kelia vaziuoju perkrautas. Isitikinti protektoriaus teisingu salyciu su keliu galiu paziurejas i protektoriaus darbini pavirsiu. Sustojus pamatau, kokia protektoriaus dalis, vaziuojant lieciasi su asfaltu. Stiklo paaukstinimas man labai tinka ir patinka, reguliuodamas stikliuka galiu pasirinkti sau tinkamiausia varianta. Kaip ne keista keli centimetrai turi didele reiksme. Dar siais metais naudojau pasikalbejimo su keleiviu iranga. Kalbetis vaziuojant man teko ir anksciau, bet naujena Scala Raider naudojau pirma karta. Pasakysiu, kad vaziuojant kalbetis su keleiviu yra butina, taip sutaupoma daug laiko, galu gale taip vaziuoti yra daug saugiau ir susiorientuoti daznai galima greiciau dviese, ypac, kai reaguoti reikia greitai ir tiksliai. Pasiteisina man Scala Raider dar ir tokiais momentais, kai po ilgo monotonisko vaziavimo sustoju tarkim prie sviesoforo ir iskarto nuleidziu akis arba uverciu galva arba tiesiog uzsimerkiu, kad atsijungti nuo itampos kelioms sekundems keleive Jolanta man pranesa, kad tuoj reikes startuoti toliau. Is sono viskas atrodo sklandziai o as gaunu kelias sekundes atsipalaidavimo be baimes buti apsignalintam kitu eismo dalyviu. Iki Scala Raider Jolanta su keliais man tiesiog suduodavo i uzpakali, tarsi nuvargusiam arkliui. Kelioneje naudoju gera salma ir butinai pasiimu posalmi, kuri naudoju kai buna salta, kai vaziavimas buna komfortiskas posalmio nenaudoju o kai pila prakaitas naudoju maza APL‘o skarele ant pakausio, Turkijoje be jos negaleciau apseiti, priesingu atveju kas kart sustojus prakaitas man tiesiog uzpiltu akis. Motoamunicija: siais metais vaziavau su sviesia omunicija, kuri pietuose pasiteisino. Siandien kai mano naujas kostiumas yra isplautas, galiu paliginti ji su senu. Naujas yra tiesiog svarus o senas svarus ir labai isblukes. Tiesa pasakius, siais metais, kai temperatura buvo daugiau, kaip 40 laipsniu, motokelnes turejau pakeisti dzinsais, jokie Goretex‘ai ir ventiliacines angos buvo bejieges, apatine kuno dalys labai shuto. Teko nusileisti savo principams- uzsideti dzinsus ir vaziuoti itin atsargiai. Batai: batai odiniai, turistiniai, bet net ir vasara naudoju gudrybe, kuria man atvere Everdinas, tarp bato ir istraukiamo padelio yra priklijuota po moteriska iklota. Kojos greitai nepriprakaituoja ir nesusala, tiksliau koju komforto jausmas islieka ilgiau. Apie situs niuansus nerasiau enduroclub.lt forume o jums manau tai bus aktualu o gal ir idomu. Mastantis keliauti klauskit i visus klausimus mielai atsakysiu. Ziema- tai kelioniu planavimo metas, tad nesnauskite. Rushanas Africa Gyvenimas grazus...
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
|