Labas, Artni.
Nesu didelis šių abiejų motociklų ekspertas, bet kaip "senas buvęs KTM turėtojas" domėjausi, čiupinėjau abu tam tikru metu. Taigi (tai tik mano pastebėjimai, nieko daugiau):
1. Intro. Tai skirtingi motociklai, nors ir priskiriami tai pačiai klasei. Patys gamintojai juos skirtingai pozicionuoja – KTM 1090 Adventure R (ši raidė labai svarbi, nes reiškia „Race“, iš karto sumontuotos „off-road“ padangos, bla bla...) – „kietas“ nuotykių – bekelės iššūkių ir visas galimas kliūtis galintis įveikti motociklas. Jis skirtas „dubasinimui“ ir naudotojui suteiks trokštamą adrenalino dozę bei patenkins savininko didelį EGO. Bet jis liūdins keliaujant juo po Lietuvą, Europą, asfaltu ar atsipalaidavus. Tiesiog jis ne tam skirtas, nors ir su šia užduotimi jis puikiai susitvarko. Yra žmonių, kurie ir su lendkruizeriais po miestą važinėja ir nieko, taip nė karto ir neišvažiavę į bekelę, o ją pavadina pvz. žvyrkelį...KTM filosofija „Ready to Race“ labai gerai atspindi ir motociklo paskirtį. Beje, jis didelis, gerokai didesnis už mano turėtus 990 Adventure...
2. CRF 1000 – irgi puikus motociklas, bet...jis paveldėjo senosios afrikos vieną savybę, kuri vadinasi (atsiprašau)-"KARVĖ". Ji minkšta (pakaba linkusi pasiūbuoti), sunki, taip pat nemaža, kur kas švelnesnė už 1090 Adventure, sakyčiau, net malonesnė kasdienai, bet turi tas savybes, kurios neleidžia jos vadinti tobulu pasirinkimu. Viena iš jų – daugumą knisantį super aukštą masės centrą, kuris visada apie save primena nereikalingiausiu momentu. Ją galima važiuoti bekele (kaip beje ir senąja afrika, pats geriau žinai nei aš), bet ji skirta keliui, nors ir blogam (blogas kelias nelygu bekelė). Ja keliavimas, netgi Europos autobanais bus kur kas malonesnis nei su KTM.
3. Patikimumas, kitaip ligos. Abu šie modeliai būdingų ligų neturi. Tiek su vienu, tiek su kitu fiksuoti pavieniai gedimų atvejai, yra pakankamai patikimi. Nors tikras hondos gerbėjas su tuo gal ir nesutiks ir tvirtins, kad honda yra patikimumo sinonimas, o KTM – tai... Bet čia legendų kūrėjų reikalai. Šis KTM dar senosios/-esnės mokyklos atstovas (skirtingai nuo KTM 790 Adventure, kuris turėjo neįprastai daug techninių problemų) todėl pasikartojančių problemų ir neturėjo. Na, o afrika, kaip visada – beveik tobula ir negendanti
Problema dažniausiai būna ta, kad KTM savininkai su jais bando įveikti...neįveikiamas kliūtis dažniau nei kiti, nes tas „Ready to Race“ tiesiog juos įpareigoja tai pa-/daryti ar pa-/bandyti
.
4. Reziume. Su abiem motociklais Tu pasieksi savo tikslą. Tik lieka atsakyti į klausimą – „Kaip Tu tai nori padaryti?“ – su užplūdusiu adrenalinu, užvirintu krauju, gal ir ne visai saugiai, bet su tvinkčiojinčiais smilkiniais, ar greitai, užtikrintai ir su kur kas mažesne ugnele ir ramesne sąžine
Beje, keleiviai irgi ko gero balsuotų už CRF.